Roel HEREMANS (BE) studeerde Radio aan het RITS in Brussel en ArtScience in Den Haag. Hij focust op narratieve performancevormen die de innerlijke ruimte van de luisteraars vermengen met de omgeving waarin ze zich bevinden. In zijn werk ontwikkelt hij crossovers tussen performance, geluidskunst, architectuur en literatuur. Er wordt gezocht naar een balans tussen constellaties die aansluiting zoeken bij de architectuur van een specifieke plek, de mogelijkheid van non-verbale ontmoetingen tussen bezoekers en persoonlijke narratieven die variëren van herinneringen tot het reconstrueren van beslissingen uit het verleden.

Béatrice BALCOU (FRA & BE) studeerde beeldende kunst in Parijs en dans in Montpellier (ex.e.r.ce) samen met Mathilde Monnier en Xavier Le Roy.  Haar werk bestaat uit ͚situaties͛ die de vorm aannemen van performances, sculpturen en installaties. Daarmee stelt ze de manier waarop we naar kunstwerken kijken in musea en andere ruimtes in vraag. Ze orkestreert de verschillende relaties tussen werk en rust, tussen kunst en productie, waarbij ze het conventionele onderscheid tussen gebruikelijke regels van productie, distributie en consumptie vervaagt. Haar werk werd o.m. tentoongesteld in Museum M tijdens ͚Playground͛, in Casino Luxembourg, FRAC Franche-Comté en het Palais de Tokyo.

Jeremiah DAY (US & DE) was resident aan de Rijksacademie voor Beeldende Kunst in Amsterdam. Aan de Vrije Universiteit Amsterdam promoveerde hij in 2016 met de presentatie ͚A Kind of Imagination that has Nothing to Do with Fiction: Art in Public Life.͛ Door middel van een hybride vorm van realisme eigent Jeremiah Day zich historische incidenten toe als allegorieën en voorbeelden die hij in het licht van bredere filosofische en politieke kwesties plaats. In zijn werk worden vragen over ͚plekken͛ en geschiedenissen onderzocht via opgebroken verhaallijnen, waarbij hij zowel fotografie, spraak als geïmproviseerde beweging aanwendt.

Stiftung FREIZEIT (DE) uit Berlijn brengt stadsonderzoekers Markus Blösl, Rubén Jódar en Inés Aubert samen. Via participatie en met tijdelijke interventies proberen ze verrassende dialogen in de openbare ruimte op gang te trekken en de mogelijkheden af te tasten om onze stedelijke ruimte te manipuleren. Vertrekkend van de straat als communicatieplatform, proberen ze ruimte te creëren voor actie en uitwisselingen, vragen op te roepen en de betekenis van gemeenschapszin ruimtelijk tastbaar te maken. Stiftung Freizeit realiseerde ‘species of spaces’ zoals het Konzept und Raumgestaltung für den Vermittlungsraum in der Pinakothek der Moderne in München (2016), architecturale bemiddelingen zoals in Innsbruck (2016), publieke interventies zoals hun performance tijdens het Tarmac Festival in Renens (2017), participatie-installaties zoals Im Rahmen der Lange Nacht der Museen, Munchen (2017) en tentoonstellingsdesign zoals hun installatie voor het Forecast Forum, Haus der Kulturen der Welt, Berlijn(2017).